Partnerzy serwisu:
Tabor

Translohr: Tramwaj, trolejbus czy autobus?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
04-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Translohr: Tramwaj, trolejbus czy autobus?
Translohr to technologia tzw. autobusu torowego, stworzona przez francuską firmę Lohr Industrie. Jest ona stosowana w systemach miejskiego transportu zbiorowego w Paryżu, Clermont-Ferrand (Francja), Tiencinie i Szanghaju (Chiny), Padwie i Wenecji (Włochy). Już wkrótce pojawi się także w kolumbijskim Medellin. Zasadza się on na pomyśle pojazdu poruszającego się na ogumionych kołach, ale prowadzonego przez pojedynczą, centralnie ulokowaną szynę.

W przeciwieństwie do innych technologii autobusów torowych, pojazd taki może poruszać się tylko tam, gdzie poprowadzi go wspomniana szyna (nie posiada on urządzeń umożliwiających sterowanie). Ponadto, pobiera on pantografem energię elektryczną z przewodów sieci trakcyjnej, tak jak funkcjonuje to w przypadku standardowych tramwajów. Pomimo tego, pojazd może poruszać się także na krótkich odcinkach przy wykorzystaniu energii zmagazynowanej we własnych bateriach.

Wśród zalet technologii Translohr wymieniane są: niższe koszty inwestycji (niż w przypadku torowiska tramwajowego), mniejsza emisja hałasu podczas jazdy pojazdu w porównaniu z tramwajami, zdolność do pokonywania sporych wzniesień w porównaniu do standardowych tramwajów, jak również możliwość mijania się „o włos” pojazdów jadących z przeciwnych kierunków (ze względu na jazdę tylko wzdłuż szyny prowadzącej nie ma niebezpieczeństwa, że naruszą one swoją skrajnię lub dojdzie do zderzenia – co mogłoby się zdarzyć w przypadku zwykłych autobusów). Ponadto pojazdy takie są łatwo dostępne dla osób niepełnosprawnych.

Jako wady przedstawiane są większe koszty utrzymania infrastruktury – na nawierzchni tworzą się koleiny ze względu na fakt, że ogumione koła wykorzystują wciąż tę samą powierzchnię drogi. Ponadto komfort jazdy nie jest najwyższy. System ma być także podatny na wykolejenia, do których dochodziło w Tiencinie i w Padwie. Jako wada wskazywany jest także brak alternatywy wobec Lohr Industrie jako producenta taboru, który w obliczu braku konkurencji może dyktować ceny miastom, inwestującym w takie przedsięwzięcie. Zupełnie inna sytuacja jest w przypadku podmiotów zajmujących się dostawami tramwajów czy autobusów.

Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Hiszpania. Vélez-Málaga chce reaktywować tramwaje po dekadzie zawieszenia

Zintegrowany transport

Alstom chce kupić Translohr

Biznes

Alstom chce kupić Translohr

jm, Rynek Kolejowy/Alstom 25 kwietnia 2012

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Hiszpania. Vélez-Málaga chce reaktywować tramwaje po dekadzie zawieszenia

Zintegrowany transport

Alstom chce kupić Translohr

Biznes

Alstom chce kupić Translohr

jm, Rynek Kolejowy/Alstom 25 kwietnia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5